Vielä on kesää jäljellä, vaikka se pitkä hellejakso loppuikin. Nämä ilmat, jotka nyt ovat, sopiva minulle.

Heinäkuun loppupuolella virkkasin itselleni Esiton virkkauslangasta, joka on kuparin ruskeaa, hellehatun itselleni. Olimme lähdössä Kauhavan Lankavan Käsityöklubin kesäretkelle Pietarsaareen ja Kokkolaan. Tiedossa oli, että tulee aurinkoinen ja lämmin päivä. Pään suojaksi oli tehtävä jotain.

Jaakon%20markkinat%2026.7.2014%20009-nor

Tälläisen hatun virkkasin. Aloituksen tein tuolta pääläelta ja ihan oman ajatuksen mukaan virkkasin tuon hatun. Itse tykkään hatusta.

Jaakon%20markkinat%2026.7.2014%20010-nor

Pieninä välipaloina olen neulonut lasten villasukkia. Tässä yhdet Novitan langasta neulotut ruskeasävyiset villasukat.

Olimme Kajaanissa viikon mökillä ja siellä virkkasin myös yhdet lasten villasukat.

Elokuu%202014%20KAJAANI%20015-normal.jpg

Tämän kesän aikana olen virkannut pikkuisia liinoja . Olen vähän niinkuin hurahtanut niihin niin kuin aikoinaan niihin pikkuperhosiin.

Elokuu%202014%20KAJAANI%20006-normal.jpg

Nämä pikkuliinat ovat virkattu Esiton virkkauslangasta, Väri on kuparin ruskea.

Pietarsaaresta yhdestä pienestä käsityöliikkeestä ostin Goatsin Merssi merseroitua virkkauslankaa kaksi kerää  Sitä oli mukava virkata. No, pkkuliinoja minä siitä langasta virkkasin. Elokuu%202014%20KAJAANI%20014-normal.jpg

Tässä yksi liina. Tämä liina pitäisi pingottaa, jotta siitä tulisi kaunis pöydälle laitettavaksi.

Elokuu%202014%20KAJAANI%20016-normal.jpg

Tässä sitten pikkuliinoja useampi. 

Lilli-ontelokudettakin oli minulla mukana, vain yksi kerä.

Elokuu%202014%20KAJAANI%20005-normal.jpg

Lilli-ontelokuteesta virkkasin tälläisen pienen valkoisen korin. Reunaa kiertää puna/valkoruutuinen nauha ja rusetti.

Elokuu%202014%20KAJAANI%20013-normal.jpg

No, kun vauhtiin pääsin, niin pitihän minun virkata vielä yksi kori. Tähän koriin oli enää vain jäljellä pieni pätkä tuota puna/valkoruutuista nauhaa. Nauha riitti vain rusetiksi.

Nämä liinat ja korit menivät sitten tuliaisiksi minun serkkuille, joiden luona kävin  mieheni kanssa vierailulla. Näin minulla oli mahdollisuus jättää käden jälkeni heidän kotiin. En kirjoitellut paljoakaan tähän postaukseen, koska kuvia on niin paljon ja sanotaanhan, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Seuraavassa postauksessa sitten muutama kuva Kajaanista. Aurinkoista viikonloppua kaikille ja nautitaan kesästä, jota on tosiaan vielä jäljellä.Terveisin Äippä.